10 Nisan 2012 Salı

Auburn Gelibolu Camii

Avustralya'nın New South Wales eyaletinin Sidney şehrinde mukim ve Avustralya'daki en büyük camii sıfatına sahip olan Auburn Gelibolu Camii'yi tanıtmak istiyorum.



Camii klasik Osmanlı mimari tarzına sahip. Camiinin adı, Avustralya ve Türkiye'nin tarihinde önemli bir yer tutan Çanakkale Savaşı'na (Gallipoli Campaign) atfen konulmuş. Avustralya toplumu ile müslüman Türk halkının ortak mirasını belirtmek amacıyla konulduğunu belirtmiş yetkililer.



 
Caminin bulunduğu arazi 21 Eylül 1979’da alınmış ve mescid olarak ibadete açılmıştır. Daha sonra Türk-İslam tarzına uygun bir camii yapılması kararlaştırılınca 1986 yılında Camii’nin inşaatına başlanmış, 28 Kasım 1999 yılında da tamamlanmış.




T.C. Diyanet İşleri Başkanlığı’nın katkısı yanında inşaat masraflarının büyük bir kısmı Avusturalya’da yaşayan Türk vatandaşları tarafından karşılanmış. Türk kökenli olmamasına rağmen bölgede yaşayan diğer müslümanlar kardeşlerimiz de yardımlarını esirgememişler ve Caminin yapımı 6 milyon Avusturalya dolarına malolmuş.



Adından dolayı ilgimi çekti, paylaşmak istedim. Bir gün yolumuz oralara düşerse gezmeden dönmeyiz... 

2 yorum:

  1. Öncelikle blogun hayırlı olsun adaşım ^^

    Yurtdışındaki camiiler hakkında pek bilgim yok ama kubbe ve minareler açısından genelde bu tarz yapmıyorlar diye biliyordum. Bu aynı Türkiye'deki camiiler gibi. Hatta yazıyı okumadan fotoğrafları görünce Türkiye'deki bir camiiyi tanıtacaksın sandım :D

    YanıtlaSil
  2. Osmanlı mimarisinin de çeşitleri vardır belki ben de pek anlamam, resmi sitesinin yalancısıyım. :P

    YanıtlaSil